Sunday, December 02, 2012

Geknutsel

Anton heeft van Sinterklaas een puzzel gekregen. Het zijn eigenlijk zes kleine puzzeltjes van drie stukjes. De doos die erbij hoort is nogal aan de grote kant en daarom besloot ik er een zak voor te naaien waarin de stukjes bewaard kunnen worden.
Op internet zijn verschillende tutorials te vinden voor knikkerzakken. Ik koos voor een vrij simpele variant (zonder voering) die ik vond op deze website. Ik gebruikte een kleinere lap stof die vrij dik was (een restant van een gordijn), en heb in de randen eerst een zoom gemaakt alvorens de zak in elkaar te naaien. Daardoor was de laag stof waar ik doorheen moest naaien soms best dik, maar het is gelukt. Als koord heb ik een lange veter gebruikt en deze zit vastgenaaid zodat hij er niet uitgetrokken kan worden. Ter decoratie heb ik er nog een randje opgenaaid van een stofje dat ik ook nog had liggen. Een avondje achter de naaimachine en klaar was de zak!

No comments:

Post a Comment