Saturday, November 24, 2012

Suikervrije kruidnootjes

Voor wie eens een ander soort kruidnoten wil bakken heb ik een lekker recept gevonden, namelijk een recept voor suikervrije kruidnootjes (of pepernoten, als je ze zo wilt noemen).
Ik heb zelf 150 gram tarwebloem gebruikt, omdat ik geen andere soorten in huis had. Ik heb de appel-perenstroop van Zonnatura gebruikt, omdat deze alleen fruitsuikers bevat en geen toegevoegde suikers. En de stroop is ook gewoon erg lekker. Gezien de reacties die onder het recept staan, is het belangrijk om de ingredienten nauwkeurig af te meten, vooral niet teveel stroop te gebruiken en de kruidnootjes ook niet te lang in de oven te doen. Een kwartier is precies goed! Verwacht verder geen kruidnootje zoals je gewend bent, ze zijn lang niet zo zoet en ietsje droger, maar worden hier wel heel erg lekker gevonden!


Aanvulling: ik heb de kruidnootjes ook nog een keer gemaakt met 150 gram glutenvrije meelmix (Finax Mjölmix) en deze waren eigenlijk nog lekkerder! Lekker bros!

No comments:

Post a Comment